kärlek



Igår satt jag och två killkompisar och diskuterade kring kärlek, fick höra det ena och det andra. Jag blev dels chockad över hur killar tänker angående kärlek. Fick höra, "Varför ska man vara kär Ronja, men blir ändå sviken så varför inte bara knulla runt och ha roligt istället?"

Det är synd att de fått den bilden utav kärleken, kärleken är underbar. När den väl finns där, men det stämmer också att kärleken sårar. Kärlek i ungdomens tid tror jag inte på längre.. Kärleken är komplicerad, ingenting man ska stressa med. Lev i nuet och ta dagarna som de kommer :)




Kommentarer
Postat av: Carro

Gumman det stämmer att kärleken är svårare när man är ung, killar har fått en helt fel uppfattning om vad kärlek är, men det finns killar som har en bra uppfattning, jag lovar. Du märker när han kommer. En kille som förtjänar dig, är en kille som inte sårar dig..överhuvudtaget!!Så länge du vet vad kärlek är och så länge du står för det, så kommer du finna en liksinnad själ, jag vet det! <3

Kärlek är det finaste som finns, och det finns egiv kärlek..Det gör verkligen det! De som vill knulla runt, skita i, och till och med såra andra människor på grund av det! De får tillbaka Ronja, med karma.. Var så god och fin för alltid gumman! Och kom ihåg att kärleken övervinner allt!!

2010-10-17 @ 18:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0