Trött på att ljuga för mig själv



Rubriken säger det mesta, jag är trött på att ljuga för mig själv. Det är hopplöst, står på en plats som jag inte alls trivs på. Jag försöker att intala mig själv att jag trivs här, att mina känslor är borta och att allt flyter på. Men det är ju inte sant? Mina känslor är inte borta någonstans, kanske svalnat lite men absolut inte borta. Ingenting flyter på, känner mer att jag är fast och just den här känslan hatar jag. Jag måste göra någonting åt det här, men det är svårare än jag trodde, det är svårt när det bara är en som vill det här, när det bara är en som kämpar.

Dags att se framåt och inte bakåt nu, ett ordspråk jag älskar;
"The minute you think of giving up, think of the reason why you held on so long."




Kommentarer
Postat av: Solidaritet

Det är just när man känner så som glimten i ögat räddar en, och jag ser att du fortfarande har kvar det när jag ser bilden ovan, eller var det dina ögonbryn man skulle kolla på där ;)

Hur som helst, du har flera mål i ditt liv, ska du låta dessa stunder hindra dig ifrån att nå dina mål?... knappast... Det är dessa stunder som ska ge dig styrka för att nå dina mål. Då kommer du även hitta ngn som älskar dig minst lika mycket som du älskar hnm.

Ett fånigt exempel men för att jämföra... om varje barn skulle sluta att gå varje gång den ramlar och får ont så tror jag inte någon av oss hade kunnat gå idag...



PS: roligt å se att du fortfarande skriver för fullt :)

2010-11-08 @ 19:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0