Tankar



Som ni trogna läsare borde veta vid det här laget så är jag en riktig tänkare om kvällarna, in med musiken i öronen och jag flyger till tankarnas land. Jag ligger och tänker, funderar och försöker klura ut saker. Ibland lyckas jag kan jag ju säga, men när man har frågor, frågor man vet att man inte kan få svar på blir man stum. Det finns en person som har svaren men man vet att man inte kan vända sig dit för svaren, det skulle bli fel.. Ja just då blir man tom på ord och man tänker, ja varför? Varför vet du svaren och inte jag? Jag grubblar och grubblar men får aldrig de svaren jag strävar efter, det är svårt och komplicerat, inte lätt alla gånger.

Nu ligger jag i min säng, det är nyårsafton och imorgon ska det smälla. Det är dags för ett nytt år och nya minnen tillsammans med de som står mig närmast hjärtat, jag är glad. Men det är en sak som hänt mig och säkert många till. När jag var liten så såg jag fram emot jul och nyårsafton men så är det faktiskt inte längre. Jag tycker inte om raketer, tvärtom är super rädd för de. Jag tycker ju om presenter, det gör nog alla men inte på samma sätt som när man var liten. Då man önskade sig dockor, barbie och massa annat smått. Nu har allt blivit så annorlunda tycker jag. Snart blir jag 18, känns ganska stort. Som mamma säger "Du kommer då in i vuxenlivet på ett annat sätt" Men vadå? Är jag vuxen? Det känns inte så haha.. Nu börjar ungdomslivet för mig, nu börjar de roliga brukar jag få höra. Men jag ser inte 18 som någonting överdrivet stort heller, fine jag umgås med kompisar som är över 18 så när de går ut och festar förblir jag ju hemma, så det är ju lite tråkigt det iallafall så det är skönt att jag blir 18 tidigt på året så slipper jag sitta hemma när de går ut och har roligt, en till sak jag ska försöka med det här året, 2011 är att faktiskt satsa på körkortet. Oj, titta nu kommer yttligare en sak upp, körkort, utgångar och umgås på ett helt annat sätt än när man var "barn" haha. Det är bara för mig att börja inse att jag blivit äldre och inte tar saker och ting på samma sätt längre, nu som då.

Det är intressant det här, som jag sa.. Tankarna snurrar runt inom mig :) Därför älskar jag min blogg, just för att det är här jag får skriva av mig, här jag får dela med mig utav de jag har inuti mig. Men självklart kommer inte alla tankar upp här, det skulle bara bli fel i vissa fall då.

Puss och kram bloggen. Alla läsare, ha en underbar nyårsafton så hörs vi imorgon eller 2011 igen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0