tick tack tick tack



Jag ska vara ärlig mot mig själv, stå för vad jag tycker och alltid känna den trygghet jag är värd. Jag är en männsika precis som ni alla. Jag står för att jag saknar tillbaka, jag saknar så mycket och det känns inte jätte bra. Jag vill tillbaka men ändå inte, saknar det som var bra. Tänker tillbaka på det hemska men vet att det inte var mitt fel. Vet sanningen bakom det hela och det vet även du. Bilden av den hemska ronja är borta nu. Nu ler jag mer men om det är äkta vet jag inte. Mår inte dåligt, mår bätte. Jag ljuger nu. Tillbaka tankarna brukar dyka upp ibland men är betydligt mycket starkare än innan då jag föll ihop, nu står jag på mina ben iallafall.

Jag saknar min prins, han med det fina leendet och den underbara personligheten.

Saknar släkten och bror. Saknar den kontakten vi hade förut. När jag var hos min kusin under hela sommaren och allt var perfekt. Varje lov spenderade vi tillsammans och det var underbart. Hon som stöttade mig jämt och gav mig råd som aldrig förr. Min bror finns alltid och pratar med han ofta, han bor inte hemma men det betyder inte att vi inte har samma kontakt som innan, han är min bror och jag älskar honom mer än allt.

Kontakten med vännerna är inte lika som innan, man umgås inte på samma sätt och även det saknar jag. De roliga sommarkvällarna då vi alltid tillbringade tiden tillsammans. Men nu har de flesta börjat gymnasium och glidit ifrån varandra. Det är synd men man kanske hittar tillbaka till varandra så småning om.

Mina nya vänner i min nya skola är underbara, kommit bra in i gruppen och bra in i skolan. Trivs med det vi gör i skolan och tekniken vi lär oss sakerna på. Kommer i tid och sköter mig som man ska. Är fokuserad och gör allt jag blir tilltalad om. Visar respekt för de som visar respekt för mig. Barn som vuxna, det spelar ingen roll. Känner mig glad när jag tänker på mitt nya framsteg, hur jag sköter mig men trots det är det klart att man saknar. Det känns som att jag tjatar om ordet saknar men som jag skrev tidigare, "Jag ska vara ärlig mot mig själv, stå för vad jag tycker och alltid känna den trygghet jag är värd."



Det känns bra att skrivit som jag tänker lite nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0