vill utomlands.




Idag har min dag varit lite sisådär.
vi hade hålltimme i musik idag igen, tredje
lektionen vi missar nu men det är förståndligt
min lärares pappa har ju dött. Tråkigt att man
ska behöva dö tycker jag. Vi hade svenska uppsa-
ts idag också, skrev 10 A4 sidor, berättelsen skulle
handla om guld och då började fantasin att rulla på
så det gick jätte bra för mig. Har ju bra betyg i svenska
men ska höja upp de ännu mer. och det gäller i de andra
ämnerna också. Hade ett diagnos i spanskan idag också,
viste inte ens om att vi skulle ha de(?) Aja det gick ändå
hyfsat på den med faktist. Har engelska läxa tills imorgon
förstår inte varför jag egentligen sitter här nu, men förstår
verkligen ingenting om de vi har i läxa.. suger verkligen på
det ämnet och jag vet att jag mååååste försöka att fixa upp
det, men det är så svårt och jobbigt när jag inte har stöd
eftersom ingen i min familj förstår engelska på de sättet
man behöver för att förstå det man ska göra i böckerna.
När jag kom hem från skolan tog jag det lugnt bara, läste
lite och badade.. tycker verkligen att det är avkoplande.
Runt halv 7 skulle vi ha möte i skolan angående gymnasie-
valet och lite annat. Rektor till Botvid, Tullinge och Tumba kom
det berättade vad som just var bra med deras skola och
försökte verkligen rekomendera dom. Tumba gymnasium har
fan 1200 elever?! Botvid har 600 elever och tullinge var runt 550
tror jag. Ofta man vill gå i en skola med 1200 elever i.
Ofta jag ens vill gå i någon av dom där skolorna, vill gå i en skola
där jag inte känner någon så jag kan lära känna nytt folk och så.
Min mamma känner Botvids rektor jätte bra eftersom mamma har
jobbat i botvid så deras rektor ska fixa lite Botvid kläder till mig som
dom ska ge min bror imorgon när han är i skolan. Hade jag börjat i
Botvid hade jag fått VIP vet typ redan vem alla lärare är och så, och
dom har fått ett bra intryck på mig och det är ju ändå positivt tycker jag
men vill ändå inte eller vet inte iallfall just nu.



Om inte jag får åka utomlands snart kommer jag att
gå under.. vill bort en stund vill leva i lyx i minns bara
två veckor? Sola blir brun, få en fin brun färg.. känner
mig som en blekis just nu faktist usch säger jag bara.
Jag vet att jag kan sola solarium men det har jag inte
gjort på jätte länge och det är absolut inte samma sak
som solen utomlands. Tänk dig tanken av att ligga i en
solstol men en kall dricka i handen.. ta ett bad i de sköna
vattnet och bara njuta och inte tänka på någonting alls,
leva livet med andra ord. Det behöver jag innan jag börjar
gymnasiumet iallfall hah. Vet att det är en väldigt lång tid
kvar men vi familjen har redan börjat spana in lite resor
och det är början till något bra iallfall. Vi kanske åker
utomlands i Juni då pappa fyller år. Mamma fyller år om
ungefär en vecka (5/9) då kanske vi ska åka birka paridise
och de sägs att dom har solarium lampor och en basäng
som gör att man blir brun utav, hah en bra början kanske?
Nej men hör ni inte själva hur barnsligt det låter.. men ÅÅÅH
vill bara utomlands nununu känner jag. Det är många vänner
som erbjudit mig att följa med dom och deras familjer och om
jag får utav mamma blir det Spanien för min inom två månader.
(håll tummarna) Pappa pratar om att han vill åka till Gambia,
blev jätte chokad när han sa det men sen när han visade hur
vackert det egentligen är där blev jag lite paff och blev genast
intresserad.. Ska lägga ut en bild så får ni se.

  
             Bilden säger mer än tusen ord tycker jag.

Godnatt skriver mer imorgon.
Puss, Ronja



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0