våldtäkt



Blir glad när jag får höra "Ronja jag läser din blogg varje dag"..
Det finns många som säger att dom gör det och att i vissa
inlägg lär dom sig en massa.Jag vet att jag blivit lite slarvig
med skrivandet, lovar att förbättra mig har fullt upp bara, det
är det allt handlar om.

Jag har suttit och funderat på ordet våldtäkt.
Tänk tanken av att bli våldtagen, tänk rädslan
som kommer tänk alla slag man får ta för att
man försöker göra motstånd? bara jag tänker
på ordet våldtäkt får jag en sån konstig känsla
i kroppen som skriker hjälp nu är det säkert nå-
gon där ute som försöker skrika efter hjälp
medans någon överfaller henne och drar av
henne kläderna.. Tänk om man själv skulle bli
utsatt för en sån här grej? (slå på trä tre gånger)
Skulle det inte skada ens stjäl för resten utav livet,
det skulle vara en grej som satt kvar under
flickan/kvinnans liv. Att en kille kan vara så besatt
utav sex, så besatt att man behöver skada en annan
människa för att få känns en skön känsla, jag förstår
inte meningen med det hela, det är något som jag
verkligen inte får in i min hjärna. Jag vet så mycket om
just våldtäkt har fått hört så mycket som skadat mig
även fast det inte handlat om mig. Att veta att man inte
går säker när man går ute längre gör mig lite små skrämd.
Men jag har börjat att tänka, händer det något så gör det..
Var aldrig rädd för om det skulle hända något så är inget mitt
fel, så tänker jag nu men hade jag gått förbi en skog och det
hade varit mörkt hade jag sprungit så snabbt som aldrig förr.
Jag är rädd och äcklad. Tänk om man skulle bli av med sin
oskuld på ett sånt sätt. Nej måste sluta skriva om just våldtäkt
nu.. känner bara en orolig känsla i kroppen.
Var försiktiga när ni går ute, kolla er alltid omkring okejs?



















Puss, Ronja



Kommentarer
Postat av: Anonym

sant ronja, läser din blogg varje dag *;)

2008-10-03 @ 19:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0