Missbruka inte ordet "älska".



Jag hör det ordet hela tiden. Jag älskar dig hit och jag älskar dig dig..
Kärleken kommer och kärleken går men ändå får man höra; jag älskar dig, använd aldrig
det dära ordet om man verkligen inte menar det, för tro mig jag som vet hur det känns att bli lurad av en person som sagt till mig att han älska mig och sedan bara spelat ett spel.
Jag är så trött på de orden nu. Man får höra de för ofta och det gör en less. Så folket sluta missbruka ordet älska. Jag personligen har missbrukat det förut och sagt det ordet till många, men har satt en gräns att jag inte kan säga så till allt och alla längre. Så nu får bara de få som jag verkligen menar det till höra de.
Är det roligt att höra, jag älskar dig och ändå veta att hon/han säger det till hundra personer till. Jag själv skulle inte uppskatta det så säg inte att ni älskar mig om ni verkligen inte menar det. Som sagt har blivit sviken engång och den gången mådde jag inte så jätte bra. Men jag har de få som jag verkligen älskar och jag vill att ni ska veta att när jag säger att jag älskar dig så menar jag det verkligen. Får ni höra från min mun, jag älskar dig då ska ni ha en sak klart för er att jag inte menar dig plus hundra till, nej verkligen inte det är tvärtom dig plus några till kanske eftersom familjen räknas.. Nu har jag sagt mitt , och har ni en åsikt eller något till detta så uppskattar jag gärna att ni kommenterar och tycker till.

Puss, Ronja



Kommentarer
Postat av: roja

på gud ALLt stämmer , omg ronja jag älskaar din blogg , hahha jag menar inte den plus hundra till utan den och en till bara :P<3

2008-11-05 @ 22:19:31
Postat av: Andra

så sant .. folk har slutat att se kärlek som en underbar känsla, utan dom ser det som en vardagssyssla om man säger så. Många spelar ett spel men känner egentligen ingenting inombords. Då vill jag inte peka ut varenda en, visst det finns folk som är bra, killar och vänner också. Men det har tyvärr blivit så att man sällan hittar en bra vän/pojkvän nu. Alla är så jävla falska, finns ingen som är äkta! Alla är det på ett eller annat sätt, jag säger inte att jag inte är det. Utan jag menar bara, att alla vill ha kärlek och respekt, men ingen vill sprida det. Så då kommer man ingenstans.



Jättebra skrivet, håller verkligen med! Det är det värsta som finns, att älska, men bli lurad och tro att man får något tillbaka..

2008-11-13 @ 17:10:21
URL: http://aaandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0