älvsjömässan imorgon.



Fick redan på att jag ska till älvsjömässan imorgon, åh jag orkar verkligen
inte med det, jag tycker verkligen inte att det är nå roligt mest tråkigt och
jobbigt tycker jag. Jag blir bara stressad för valet inför gymnasiumet.
Aja, är det någon mer som ska dit?

Sista lektionen var studietid och jag gjorde klar min bokrecention, skrev om
boken, utpekad och skriven av Amy goldman cross.
Den handlar om;

Att några av dem bestämde sig för att fuska på provet kändes rätt oskyldigt
från början. Det var något som de bara gjorde, utan att direkt fundera på
varför eller vad det skulle få för konsekvenser. Men nu är provet rättat, och
det är uppenbart att något inte stämmer. Tre elever i klassen har gett exakt
samma svar, men svaren är felaktiga. SARAH är populärast på skolan men
inuti är hon kanske ensammast av alla. Nu skyller hon ifrån sig visst var det
rätt gulligt av en kille som hon knappt känner att ge henne svaren på förra
årets prov, men det var absolut inte hennes idé. JAKE kunde knappt fatta att
det var sant när Sarah satte sig bredvid honom där i biblioteket. Och hon hann
knappt blinka förrän han var på väg hem för att leta upp sin storasysters gamla
prov. Idiot! Vad händer nu? Kommer hon att avslöja honom? ROB är livrädd.
Han har fuskat på ett prov, och får hans pappa reda på det slår han ihjäl honom.
KATIE är besviken, hon trodde att Sarah var hennes bästa vän. Men nu säger
Sarah att det är Katie som har skvallrat..


 



Puss, Ronja




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0