ny bloggare.



                     

Hej.
Jag har precis börjat med min blog, är alltså en nybörjare. *höhö*
Så jag vet inte riktigt hur denna sida fungerar till 100%
Men ska be min kompis som heter http://nicolecharro.blogg.se/ . hjälpa mig lite..
Hon har haft blog rätt länge och hon skriver alltid så bra saker, ett gott råd!
kolla in vad hon har skrivit, ni lär er mycker utav det! =D

Jag ska börja lite sakna hur min dag igår var..
Den började sisådär faktist, vaknade med en otrolig huvudverk!
Gick till skolan ändå för att jag tänkte att det skulle gå över så småning om, men tror ni att det gjorde det?
nej verkligen inte!
Fick ondare och ondare hela tiden, bad min lärare om en alvedon, fick den och tog den med ett stort glas vatten, tänkte yttligare en gång, det kommer bli bra snart!
Men tror ni att det blev bättre? nej..
Lovade och följa med bror till stan, så jag gjorde det även fast jag hade så jätte ont i huvudet,
När jag ska åka hem ifrån stan så är klockan 17.30 ungefär då jag fick sms från Karolin där det stod: älskling lava idag?
Då kom jag på att jag hade lovat att gå med henne på festen i stan ..
Åkte till Fittja där jag mötte henne, vi beslutade oss för att gå hem till mig och fixa oss lite tahaha!
När jag kom hem kände jag mig helt plötsligt jätte snurrig och kände att jag började skaka, jag tänkte för mig själv: är det så bra att jag verkligen går på fest när jag mår som jag mår?
jag förklarade hur det var för Karolin, det kändes som att hon blev sur, men de löste sig sen när jag följde med henne en bit till tunnelbanan!
När jag kommer hem så sitter mamma och mina grannar ute på gården så jag sägerr till mamma att jag bara ska upp och sätta på mig lite varmare kläder, sen kommer jag ut till er en stund..
Min mamma tyckte det var en bra idé.
När jag väl sitter där med dom har jag mjukisbyxor och en tjocktjock tröja på mig, jag skaka fortfarande, och mamma blir mer och mer nervös såg man på henne men hon sa ingenting mer än hon ville upp och hämta en till tröja till mig, men jag sa att jag klarade mig, sen kommer pappa ut på ballkongen då mamma ropar på honom och ber han komma ner med min fjällräven, och jag tänkte: är hon inte riktigt klok?
Det är fortfarande augusti och jag kan inte sitta med min fjällräven.
Men pappa kom ut med den och jag satte på mig den och kände att det blev lite varmare, men forsätta skaka..
Då känner pappa på min panna och mina kinder och beskrev för min mamma och grannarna att man nästan skulle kunna steka ägg på de..
Han bad mig resa på mig för att han skulle följa med mig upp och bädda ner mig, (hih gulligt va)
Och vad tror ni inte händer när jag reser mig upp?
Jo jag ramlar omkull och låg där på marken och hörde inget och såg inget.
Pappa och mamma fick panik, pappa kasta vatten i mitt ansikte och satte mig upp..
Jag vaknar till och han frågar hur de är då ja svara: Pappa jag mår inte så bra, jag mår illa & känner ingen ork i kroppen.. 
Han tog hem mig och la mig i sängen och satte sig bredvid mig tills jag hade somnat, men innan jag somna gav han mig en alvedon och sen min brors astma medicin som gör att man kan andas mycket lättare.

När jag vaknade på morgonen kände jag ingenting, jag kände mig helt frisk!
Min dag idag har varit lite smårolig faktist, vaknade klockan 11.00 och då sa mamma att hon och pappa skulle åka och kolla på brors match, som slutade med 1-0 till.. grattis bror för vinsten! =D
runt 13.00 - 14.00 kom Pendah hem till mig, jag fixade mig lite sen gick vi ut och promenerade, vi träffade lite andra vänner vi satt och prata lite, sen gick alla och ja satt kvar och beslöt mig för att gå hem låg och vila lite tills min bror väckte mig och sa: följ med mig till tunnelbanan snälla! :D
Kan inte säga nej till honom, så jag följde med honom..
Träffade Ebru och några till på väg hem så ja stannade kvar en stund och pratade med dom tills jag får sms från en kompis där han frågade om jag ville ut, Ebru och jag tog hennes moppe och åkte till botvid där vi träffade han, han bror och hans två kusiner sen hände de en sak med Ebru och deras ena kusin som gjorde att de var tvungna att åka hem tyvär haha!
Så jag var kvar med han, hans bror och deras ena kusin.. och ska jag vara ärlig?
Har inte haft så roligt som jag hade idag på länge!

Nu sitter jag här död som jag är och tänker på att på måndag är det skola igen, är redan skoltrött och de här året måste jag verkligen kämpa!
Så måste se positivt på de hela, är inte skola det bästa som finns? =D
Hahaha!

Aja godnatt skriver mer imorgon!
Puss, Ronja




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0