frisöryrket passar mig känner jag redan nu



Jag ska lägga ut lite bilder på frisyrer som jag har gjort och sånt som vi lärt oss under tiden vi hållt på med klippning och sånt i skolan. Sen ska jag förklara lite om vad det är vi gör och så. Allt vi gör är på dockor. Klarade av provet idag också, allt är bra nu haha. (KLICKA PÅ BILDEN SÅ BLIR DEN STÖRRE)

KLIPPSÄTT:

Diagonalt framåt:
När man klipper så måste man tänka på att ha handen snett så håret blir snett, man ska dela in håret i korsindelning och ta ungefär en centimeter pasé.




Helform:
Dela in håret i korsindelning. Sen tar man en pasé på ungefär 1 cm och klipper, man ska klippa så rak som möjligt för håret ska vara rak och lika långt på alla håll och kanter.



Gradering:
När man klipper gradering så ska man tänka på att dra ut handen i ungefär 45 grader, absolut inte mer. Man ska även i denna klippsätt dela upp håret i korsindelning.



Uppsättning: 




Folieslingor:
Delade in håret längst upp först, och började med färgen där. Man tog en tunn pasé och man skulle vara noga med att foliet täckte hela håret. När man var klar med överhåret så fortsatte vi med under och kant håret.



Permanent:
Samma hära, man ska börja med över håret och sedan fortsätta mot kanterna. Men det var en anorlunda teknik på kanterna då man skulle dela in benan snett.

FÖRE:


EFTER:



Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Ronja. Vad roligt att titta på vad ni gjort. Så mycket redan. Jag är STORT imponerad. Trodde det mest var teori ni höll på med.Snart kan du få öva på mej. KRAMAR FRÅN EN BEUNDRARE..F...r

2009-11-13 @ 09:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0