Tankar



Jag är så trött på den här skiten, trött på människor som kommer och går som en jävla jojo. Jag förstår verkligen inte grejen, sen frågar man mig "Ronja du umgås med samma människor hela tiden" Vad förväntar man sig? Att jag är en reserv? Att man kan komma och gå som man vill, nej så fungerar det inte, absolut inte i min värld. Jag vet inte vad jag kan säga, ingen förstår mig ändå. Jag blir glad av att höra från en person som betytt mycket men sen är personen borta? Kommer aldrig förstå mig på det. Släpp mig helt eller håll mig hårt. Grejen med mig är att när jag märker av det här så låter jag det fortsätta så, har så svårt att sätta stopp. Men det är annat nu, lärt mig och lärt mig att jag inte är en reserv. Asså skriver och skriver, tänker och tänker och orkar inte mer.

Hur kan man? Gång på gång ställer jag den frågan, hur hur och hur? Ni som känner mig, ja ni känner mig och vet hur jag fungerar och sanningen är den att det inte är många som känner mig, inte mitt nya jag och trivs bäst såhär. Ni som kände mig förut har eran uppfattning och är fast vid det, det äcklar mig.

Man ska alltid ge en person en ärlig chans, det har jag lärt mig. Ärligt talat så lärde jag mig det efter att jag blivit sårad, och inte fick en ärlig chans. Blev dömd och sen stod jag där som ett frågetecken. Fick höra saker jag själv inte visste om mig själv, det är sjukt, det är äckligt. Folk pratar och säger saker, jag är jag och jag vet vem jag är och det är huvudsaken. Jag och de få vet vem jag är och resten skiter jag i. Varför ska jag bry mig om personer som kommer och går? Varför ska jag ge de chanser gång på gång när de enda de gör är att komma och gå.

Fått skriva av mig lite nu och det är skönt tycker jag, när jag känner att inte prata med någon så kan jag lika gärna skriva av mig, skiter i vilka som läser det här också, spelar ingen roll för allt det här sanning ändå. Usch fy, människor nu förtiden är så patetiska. Tack för mig :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0