Nytt år, ny start & nya tag - 2010 here i come!



Skulle precis spara mitt inlägg jag skrev om gårdagen men så försvann allt, fattar inte hur. Men får skriva om allt nu då, vad gör man inte för sina läsare.......

Dagen började lugnt och skönt, var hemma fram tills klockan 4. Klockan 4 gick jag till Vicky för att fixa hennes hår, hade lovat henne det och resultatet blev verkligen skit snyggt. Efter tre timmar så kom pappa och plockade upp mig, vi åkte till fittja där jag mötte Pallie. Tog ett par paliettights och örhängen och sen åkte vi direkt mot oss, jag klev av bilen och mamma klev in, pappa och mamma åkte iväg till någon vän så jag var ensam hemma eftersom bror också hade åkt väg någonstans. När jag kom hem så började jag packa min väska med kläderna jag skulle ha på mig ikväll samt sovkläder eftersom jag skulle sova hos Lejla.

Kom till Lejla runt 21.30 och då fick jag genast nyårskänslan, vi pumpade hög volym och skuttade runt i klackskor och fixade oss under tiden. Jag hade på mig paliettights, en tröja och en kort kavaj över. Sedan tog vi tåget till fittja runt 22.15 och var hos Öyku runt 20 över. Jag fixade Öykus hår och Lejla sminkade henne. Efter ett tag så kom även Asia så vi fixade henne också. Vid 12 slaget gick vi ut på gårdarna där alla människor hade samlats och vi sa grattis till alla. Det var jätte mycket smällare också, (tråkigt nog är jag super duper rädd för smällare så var stressad under hela tiden som vi var ute). Runt halv ett mötte vi Romina, Diana och Mariana sedan rörde vi oss till Steffi. Hos henne var allt mysigt, hög musik och festen började (bilder kommer sen). Runt klockan 3 ringde min telefon, blev bestämt att gå ut på gården och träffa ossis, vi tog en promenad och så. Vi beslutade oss för att gå till festen han var på så sagt som gjort, vi rörde oss ditåt och var med honom där. Efter ett tag ringde Lejla och kollade läget så allt var bra och undrade var jag var så, runt 04 kom även Asia, Lejla och Öyku dit. Stämningen var bra och tillbringade kvällen tillsammans med de bästa.

Runt 06-07 skulle de flesta hemåt så jag, lejla, asia, öyku och ossis rörde oss upp till centrum. Vi väntade på vårat tåg i ungefär 10 min. När det var en min så gick jag och L ner till perongen men inget tåg kom. Från ingenstans ser vi ambulanser, poliser och brandmän hoppa ner på perongen. Det visade sig att en kille tagit självmord. När vi kom upp till spärrarna igen så ser vi 6 utav killens vänner sittandes på bänkarna omringade utav abulansfiltar och gråter. Fick en stark ryssning igenom hela kroppen. Synd att sånt ska behöva hända tycker jag... Jag och L började fundera på hur vi skulle komma hem men vi tänkte att natten är ung så vi gick tillbaka till festen, då ringer ossis mig och jag förklarade vad det var som hade hänt och sen träffades vi igen. Var där till ungefär kvart över 8 då alla rörde sig hemåt och vi fortsatte upp till centrum där det stod en ersättningsbuss mot alby som vi tog. Men eftersom klockan var så mycket så beslöt jag mig istället för att sova hemma eftersom att bussen släppte av mig nära mitt hem.
Kvällen blev lyckad tycker jag, mycket skratt, absolut en dag att minnas!



En bild på mig hos Lejla (fick en konstig färg i ansiktet, gick inte runt med så mycket smink som det ser ut)


En till bild på mig, på väg till Fittja.




Kommentarer
Postat av: vanessa

va söt och fin du e ronja:)

2010-01-04 @ 16:28:45
URL: http://vaness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0